Família

castellano
contacte

logomarca_orientats logomarques_institucionals
  Inici > Família > Com actuar davant els problemes específics dels teus fills > Problemes relacionats amb l´escola
> Assetjament escolar > Identificar víctima
imatge pissarra amb ecuació matemàtica

COM RECONÈIXER SI EL TEU FILL/A ES VÍCTIMA D´ASSETJAMENT ESCOLAR?

Indicadors psicològics:

· Presenta canvis temperamentals d'humor (més del normal en l'adolescència).

· Es mostra trista i deprimit.

· S'aïlla de la realitat. Indicadors interpersonales: " Passa moltes hores sol i no isc amb els seus amics.

· Abandona bruscament activitats que abans realitzava amb el grup d'amics/as.

· Presenta poques o nul·les relacions amb companys/as de la seua classe i /o centre. Indicadors escolars :

· Parla poc o gens de les seues activitats en el centre escolar i/o evita qualsevol pregunta referent a això.

· Ha empitjorat el seu rendiment escolar.

· Presenta símptomes psicosomáticos el diumenge o el dia abans d'incorporar-se al col·legi o institut, que es manifesten per exemple amb dolors abdominals, vòmits, mals de cap, etc.

· Evita anar al col·legi o s'excusa per a faltar a classe.

· Isc de casa amb el temps just per a arribar al centre escolar sense haver d'interactuar fora de la classe.

· Defuig trobar-se en el carrer amb determinades persones del seu entorn escolar. Indicadors d'agressió:

· Es queixa en repetides ocasions de ser objecte d'insults, burles o agressions en el centre escolar.

· Comenta que se li perden sovint els útils escolars o els diners.

· Arriba a casa amb la roba esquinçada.

· Presenta blaus i/o ferides.

Què fer?

Davant una potencial situació d'assetjament:

· No espereu que el vostre fill o filla parli sobre la seva situació.

· Ajudeu-los a trencar la llei del silenci que sol embolicar la violència escolar.

· Parleu-li del maltractament escolar en general.

· Feu-los sentir confiança.

" Parleu clarament amb el vostre fill sobre els indicis que semblen delatar que està sent víctima de maltractament.

· Abordeu el problema amb serenitat, això li farà sentir seguretat. Cas que es confirme la situació d'assetjament:

Amb el vostre fill o filla

Amb el centre escolar

Induïu-li confiança, de manera que sàpiga que conta amb vosaltres.

Parleu mostrant-los suport i seguretat.

Feu-li veure que és una situació transitòria i que té solució.

Analitzeu les possibles alternatives de solució.

Propicieu activitats en les quals pugui relacionar-se amb altres nois o noies de la seua edat, sense forçar la situació.

Feu-li sentir la necessitat d'afrontar la situació, motivant-lo que parle amb la persona del centre escolar que li ofereixca major confiança.

• Plantegeu amb la serenitat deguda la situació —-buscant solucions de manera conjunta amb ell— i als recursos pertinents de la Conselleria d'Educació *.

• Planifiqueu juntament estratègies per a acabar amb la situació.

• Busqueu ajuda dels professionals que siguen necessaris per a ajudar al vostre fill o filla.

IMPORTANT
Qualsevol pas que la família done, ha de ser conegut i acordat prèviament amb el fill o la filla.
*Recursos disponibles:
·Pagina Web: www.cult.gva.és/orientats "
·TEL: 900 100 033
Unitats d'atenció a casos de violència escolar (Direcció territorial de la Conselleria d'Educació).