Indicadors psicològics:
· Presenta canvis temperamentals d'humor
(més del normal en l'adolescència).
· Es mostra trista i deprimit.
· S'aïlla de la realitat. Indicadors
interpersonales: " Passa moltes hores sol i
no isc amb els seus amics.
· Abandona bruscament activitats que abans
realitzava amb el grup d'amics/as.
· Presenta poques o nul·les relacions
amb companys/as de la seua classe i /o centre. Indicadors
escolars :
· Parla poc o gens de les seues activitats
en el centre escolar i/o evita qualsevol pregunta
referent a això.
· Ha empitjorat el seu rendiment escolar.
· Presenta símptomes psicosomáticos
el diumenge o el dia abans d'incorporar-se al col·legi
o institut, que es manifesten per exemple amb dolors
abdominals, vòmits, mals de cap, etc.
· Evita anar al col·legi o s'excusa
per a faltar a classe.
· Isc de casa amb el temps just per a arribar
al centre escolar sense haver d'interactuar fora
de la classe.
· Defuig trobar-se en el carrer amb determinades
persones del seu entorn escolar. Indicadors d'agressió:
· Es queixa en repetides ocasions de ser
objecte d'insults, burles o agressions en el centre
escolar.
· Comenta que se li perden sovint els útils
escolars o els diners.
· Arriba a casa amb la roba esquinçada.
· Presenta blaus i/o ferides.
Què fer?
Davant una potencial situació d'assetjament:
· No espereu que el vostre fill o filla parli
sobre la seva situació.
· Ajudeu-los a trencar la llei del silenci
que sol embolicar la violència escolar.
· Parleu-li del maltractament escolar en
general.
· Feu-los sentir confiança.
" Parleu clarament amb el vostre fill sobre
els indicis que semblen delatar que està
sent víctima de maltractament.
· Abordeu el problema amb serenitat, això
li farà sentir seguretat. Cas que es confirme
la situació d'assetjament: