Família

castellano
contacte

logomarca_orientats logomarques_institucionals
  Inici > Família > Com actuar davant els problemes específics dels teus fills > Problemes relacionats amb l´escola imatge pissarra amb ecuaciķ matemātica

PROBLEMES RELACIONATS AMB L´ESCOLA

· El meu fill no té interés per estudiar >>

· El seu tutor/a m'ha cridat per a dir-me que no assistix a les classes >>

· Suspén sovint >>

· Pot estar patint assetjament escolar? >>

"A casa de Mar, de 16 anys, l'hora d'estudiar comporta una lluita diària. Els seus pares sempre presumien que la seua filla era molt responsable i treballadora, que treia molt bones notes, però quan Mar va entrar en secundària, totes estes actituds es van esfumar.
Davant d'esta "transformació", Mar diu que açò li passa perquè els professors li tenen mania, a més de no explicar bé.

Davant d'esta situació, els pares de Mar decidixen posar-li un professor particular, però les males notes de Mar continuen. És probable que en esta avaluació suspenga sis assignatures, i comença a plantejar-se deixar d'estudiar".

Els problemes escolars dels nostres fills solen causar-nos una preocupació constant, ja siga pel que fa al rendiment acadèmic o a les relacions interpersonals que allí es constituïxen.
Són freqüents situacions com l'exposada anteriorment, en la qual els pares ens preguntem que ha pogut ocórrer amb el nostre fill perquè haja baixat tant el seu rendiment.

Les causes són variades, des de problemes actitudinals (desinterés, deixadesa...) cap a tot allò que s'ha relacionat amb l'escola, problemes emocionals (depressió, ansietat...) fins a problemes de tipus mèdic que dificulten l'aprenentatge (trastorns neurològics de la percepció, dislèxies...).

Estos últims, si existixen, és probable que apareguen abans que el teu fill arribe a l'adolescència, però si sospites que este és el problema, et recomanem que busques l'ajuda d'un professional que puga realitzar una avaluació al teu fill i assessorar-vos en com pot millorar les seues dificultats. En els següents enllaços podràs trobar informació d'interés.

Una vegada descartat que els problemes del teu fill tinguen una causa mèdica o emocional, des d'Orientats, et proposem una sèrie de recomanacions per a millorar alguns dels problemes relacionats amb l'escola que amb major freqüència apareixen durant l'adolescència.

Recorda que mantindre una comunicació directa amb el tutor/a del teu fill, és molt important, no sols quan hi ha problemes, si no periòdicament. Disposes d'una hora de tutoria setmanal en què pots concertar una cita per a interessar-te per com van les coses en l'escola, i per a donar a conéixer tota la informació pertinent que siga necessària sobre altres temes relacionats amb el teu fill.