Família

castellano
contacte

logomarca_orientats logomarques_institucionals
  Inici > Família > Com actuar davant els problemes específics dels teus fills > Problemes relacionats amb l´escola
> Assetjament escolar > Identificar assetjador
imatge pissarra amb ecuació matemàtica

ES COMPORTA EL TEU FILL/A DE FORMA VIOLENTA EN EL CENTRE ESCOLAR?

· Es mostra rebel i no complix les normes familiars, socials...

· Sempre vol tindre l'última paraula.

· És prepotent de forma contínua amb els seus germans, cosins o cercle més proper.

· És dominant en les relacions amb els seus amics.

· No es posa en el lloc d'altres persones quan se li demana reflexionar sobre la seua conducta.

· Mai o poques vegades accepta que és responsable dels seus actes i demana disculpes.

· Gaudeix mofándose i humiliant als seus amics cada vegada que té oportunitat.

· Parla de forma despectiva d'algun company o companya de la seua classe.

· Està integrat en una colla conflictiva.

· Es vana de les seues accions violentes.

Què fer?
Si us assabenteu que el vostre fill o filla és un agressor escolar, mantingueu la calma. És una situació transitòria que es pot solucionar. Però actueu ràpid.

Amb el vostre fill o filla

Amb el centre escolar

•  No espereu que parle sobre la seua situació. Abordeu la situació amb preguntes clares i directes sobre la vostra sospita.

•  Si heu estat informat pel centre escolar d'una agressió per part del vostre fill, parleu amb ell, convideu-li a posar-se en el lloc de la víctima. Parleu del problema del que us han informat, expresseu-li que aquest tipus de comportament no és tolerable.

•  Feu-li saber que aquest tipus de conducta tindrà una sanció immediata per la vostra banda.

•  Apliqueu la sanció de forma immediata.

•  Si no us sentiu amb l'autoritat suficient per a abordar aquest problema amb el vostre fill, heu de buscar ajuda d'una persona que puga tractar-lo amb ell.

•  Busqueu ajuda dels professionals que siguen necessaris per a ajudar-li.

•  Plantegeu amb serenitat la situació a la recerca de suport, ajuda, orientació i consell.

•  Busqueu solucions de manera conjunta.

•  Freqüenteu contínuament el centre escolar fins que cesse el comportament violent del vostre fill.

•  Pacteu normes que es compleixen tant en el centre escolar com a casa.

•  Doneu suport les decisions preses pel centre escolar. No les discutiu enfront del vostre fill. Si no esteu d'acord amb elles, parleu-les en privat amb les persones encarregades.

•  Si el maltractament al seu company ha ocorregut en grup, demaneu-li que trenque els vincles amb aquests companys, i tracteu d'oferir-li altres vies d'integració social fora d'aquests grups.

IMPORTANT

Recorda que els comportaments violents no desapareixen d'un dia per a un altre.

Recomanem:
· Establir normes clares a casa i supervisar que es compleixin.
· Oferir models de conducta pacífica i ensenyar a mantenir la calma davant situacions estresantes.
· En ocasions, convé acudir a teràpia conjunta per a afavorir la resolució pacífica dels conflictes.